Service in Scouting
« organigram
KatCeulemans
Materiaal & loodswerking
Omschrijving van de functie
1. DOORHEEN HET JAAR
Beheer van het materiaal van de SIS
Op orde houden van opslagruimte in HODB
Vervangen of (laten) herstellen van versleten en/of defect materiaal
Opstellen van contracten voor uitleen van materiaal gedurende het jaar
Uitlenen van materiaal gedurende het jaar
Controleren en aanvullen van de EHBO – tas op voldoende materiaal
2. VOORBEREIDEND VOOR HO
Inventariseren van het materiaal van de SIS
Up – to – date houden van de materiaalaanvragen in samenwerking met barak & secretariaat
Opvolgen van de materiaalaanvragen ter voorbereiding van HO
Aanwezig zijn op de Hakbijlvergadering, zowel eerste als definitieve
Controleren van de veiligheid van sjorconstructies (op tekeningen/plannen/ontwerpen)
Bewaken van realistische materiaalaanvragen
Plaatsen van bestellingen van materiaal nodig voor HO (hout, verf, gas, touw, klein materiaal, ...)
Overleg plannen met knutselverantwoordelijke en schilderverantwoordelijke in functie van de gevraagde werken voor HO
Klaarzetten van materiaal voor vertrek naar HO in HODB
Controleren en laten aanvullen van de EHBO – tas op het Scoutshuis
Aanvullen van de EHBO – tas met de nodige verzekeringspapieren
3. TIJDENS HO
Coördineren van een team A – SIS – tent medewerkers
Inrichten van de A – SIS – tent als logische en handige werk – en stokkeerplaats van materiaal
Klaarzetten van aangevraagd materiaal van gouwen, ploegen, markt en support tijdens de voorbereidende week HO a.d.h.v. materiaalaanvragen
Uitlenen van extra materiaal aan gouwen, ploegen, markt en support tijdens voorbereidende week HO en weekend HO
Bijhouden van de database voor uitleen van extra materiaal
Aanspreekpunt voor vragen en hulp voor gouwen en ploegen
Bijstaan met raad en tips van gouwen en ploegen bij plotse problemen
Klaarzetten van materiaal voor transport met “manitoer” naar gouwen en ploegen
Bijhouden en controleren van de interne uitleenlijst materiaal aan andere SIS-sers
Klaarzetten van materiaal voor vertrek naar HODB tegen einde HO
Voorzien van een EHBO – tas in het SIS – dorp en in het SIS – paviljoen
Verdelen van de EHBO – tassen over de nodige locaties
4. NA HO
Inrichten van opslagruimte in HODB na HO
Opmaken van de definitieve afrekeningen van verbruikt en/ of verloren materiaal
Controleren en aanvullen van de EHBO - tas
Engagement
Voor het uitvoeren van de functie wordt een engagement verwacht in de voorbereidingen, voorbereidende week, HO en opruim
Administratief werk thuis (materiaalaanvragen/ bestellingen/... )
Aanwezigheid op de vergaderingen van het kernteam
Aanwezigheid op de overlegmomenten met HO – coördinatie i.f.v. hakbijl
Aanwezigheid tijdens werkdagen
Aanwezigheid tijdens de voorbereidende week
Aanwezigheid tijdens HO
Aanwezigheid op werkweekends