Service in Scouting

 

« organigramKatCeulemans

Materiaal & loodswerking


Omschrijving van de functie

1. DOORHEEN HET JAAR

  • Beheer van het materiaal van de SIS
  • Op orde houden van opslagruimte in HODB
  • Vervangen of (laten) herstellen van versleten en/of defect materiaal
  • Opstellen van contracten voor uitleen van materiaal gedurende het jaar
  • Uitlenen van materiaal gedurende het jaar
  • Controleren en aanvullen van de EHBO – tas op voldoende materiaal

  • 2. VOORBEREIDEND VOOR HO

  • Inventariseren van het materiaal van de SIS
  • Up – to – date houden van de materiaalaanvragen in samenwerking met barak & secretariaat
  • Opvolgen van de materiaalaanvragen ter voorbereiding van HO
  • Aanwezig zijn op de Hakbijlvergadering, zowel eerste als definitieve
  • Controleren van de veiligheid van sjorconstructies (op tekeningen/plannen/ontwerpen)
  • Bewaken van realistische materiaalaanvragen
  • Plaatsen van bestellingen van materiaal nodig voor HO (hout, verf, gas, touw, klein materiaal, ...)
  • Overleg plannen met knutselverantwoordelijke en schilderverantwoordelijke in functie van de gevraagde werken voor HO
  • Klaarzetten van materiaal voor vertrek naar HO in HODB
  • Controleren en laten aanvullen van de EHBO – tas op het Scoutshuis
  • Aanvullen van de EHBO – tas met de nodige verzekeringspapieren

  • 3. TIJDENS HO

  • Coördineren van een team A – SIS – tent medewerkers
  • Inrichten van de A – SIS – tent als logische en handige werk – en stokkeerplaats van materiaal
  • Klaarzetten van aangevraagd materiaal van gouwen, ploegen, markt en support tijdens de voorbereidende week HO a.d.h.v. materiaalaanvragen
  • Uitlenen van extra materiaal aan gouwen, ploegen, markt en support tijdens voorbereidende week HO en weekend HO
  • Bijhouden van de database voor uitleen van extra materiaal
  • Aanspreekpunt voor vragen en hulp voor gouwen en ploegen
  • Bijstaan met raad en tips van gouwen en ploegen bij plotse problemen
  • Klaarzetten van materiaal voor transport met “manitoer” naar gouwen en ploegen
  • Bijhouden en controleren van de interne uitleenlijst materiaal aan andere SIS-sers
  • Klaarzetten van materiaal voor vertrek naar HODB tegen einde HO
  • Voorzien van een EHBO – tas in het SIS – dorp en in het SIS – paviljoen
  • Verdelen van de EHBO – tassen over de nodige locaties

  • 4. NA HO

  • Inrichten van opslagruimte in HODB na HO
  • Opmaken van de definitieve afrekeningen van verbruikt en/ of verloren materiaal
  • Controleren en aanvullen van de EHBO - tas
  • Engagement

    Voor het uitvoeren van de functie wordt een engagement verwacht in de voorbereidingen, voorbereidende week, HO en opruim
  • Administratief werk thuis (materiaalaanvragen/ bestellingen/... )
  • Aanwezigheid op de vergaderingen van het kernteam
  • Aanwezigheid op de overlegmomenten met HO – coördinatie i.f.v. hakbijl
  • Aanwezigheid tijdens werkdagen
  • Aanwezigheid tijdens de voorbereidende week
  • Aanwezigheid tijdens HO
  • Aanwezigheid op werkweekends
  •  
     
    service in scouting :: over :: sis-intern ::